Monday, 26 December 2011

LELAKI GULA GULA DAN CARA MEMUJUK.

bagi aku,

orang lelaki mereka lebih fikir secara logik manakala perempuan lebih suka sesuatu yang lebih ke hati. Maknanya orang lelaki suka sesuatu yang masuk akal seperti "mengorat siti nurhaliza"(masuk akal kan?) manakala gadis pula suka benda yang tidak masuk akal seperti "kalaulah boleh dipetik bintang ini satu persatu"(serius tak masuk akal)

Ini bukan diskriminasi, atau mengutuk gadis-gadis comel di atas dunia ini atau apa. Tapi jangan tipulah, kau mesti fikir macamtu jugak kan?

Jadi jika difahami konsep ini kita secara tak lansungnya terus dapat menyelesaikan misteri paling besar dalam dunia, iaitu cara memujuk wanita. walaupun tidak secara menyeluruh. Tapi mungkin sedikit sebanyak.

Ok,

Dari awal,dengan menggunakan contoh.

Mungkin gadis kau marah kau kerana lepak minum beramai-ramai dengan kawan perempuan kau. Kira mereka ini kawan sekolah lama kau. (sumpah ini bukan kes aku. Aku cuba bagi contoh aja). Mungkin bagi kau tiada apa masalah, tapi bagi yang gadis paling besar sekali masalah ini lah dia.

Jadi kiranya gadis kau kuat cemburu dan dia marah kau.

Maka, seperti kebanyakan lelaki yang lain di atas bumi ini. Mereka akan pening dan terkeliru. Dalam hati berkata, "aik? apehal nak marah ni? kawan sekolah je kot. Bukan ada feeling pon"

Lalu si gadis tidak mahu angkat telefon, cakap macam tiada mood, malas nak layan. Atau lebih teruk mungkin membalas dendam dengan mengorat driver taxi.

Kesilapan orang lelaki ialah mereka cuba menerangkan. Mereka cuba menerangkan mengapa gadis itu tak patut marah. Mereka cuba explain satu persatu. Mereka beri sebab mengapa gadis itu tidak boleh marah dengan tindakannya. Kemudian kejadian biasa ialah, perempuan itu tidak mahu dengar penjelasan dan kemudian bikin hati lelaki itu panas sebab gadis itu macam tak paham-paham kemudian lelaki pula yang marah. Yang gadis sudah malas mahu layan lelaki marah, kemudian sedapkan hati sendiri. Kemudian habis.


kan?

Kita berbalik kepada konsep logik tadi.

Gadis kurang logik, jadi mereka tidak mahu dengar logik. Mereka mahu sesuatu yang lebih fantasi. Atau sesuatu yang lebih ke hati. Jangan beri mereka sesuatu yang ke akal. Tidak berkesan.

Jadi cara menyelesaikan masalah ialah ;

Lelaki itu patut beri gula-gula. Gula-gula disini bermaksud ayat manis-manis.
kau tak perlu menerangkan mengapa yang gadis tak boleh marah, atau mengapa tindakan lelaki itu betul, kau jangan fikir siapa betul siapa salah. Kau cuma terus beri "gula-gula".

Contohnya dalam kes tadi, kau mungkin cuma perlu cakap betapa kau tiada feelingnya kau dengan kawan perempuan kau tu, atau kau cuma sayangkan gadis itu seorang, kemudian tambah efek pegang-pegang sana sini sikit. Kemudian sudah.

Contohnya macam budak kecik la kan.

bila budak kecik merajuk sebab tak boleh main pasir, kau tak boleh terangkan mengapa mereka tak boleh main pasir. Mereka takkan faham. Kau cuma beri mereka gula-gula supaya mereka lupa pasal main pasir tadi. Sama macam perempuan lah

No comments:

Post a Comment